De 3e dag in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu De 3e dag in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

De 3e dag in Rio de Janeiro

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

13 Augustus 2006 | Brazilië, Rio de Janeiro

14 Augosto

De 3e dag in Rio de Janeiro

We zijn wederom vertrokken voor een excursie in Rio de Janeiro. Het is een miljoenenstad waarvan mijn familie ook niet de precise weg kent, omdat zee r niet vandaan komen, vandaar dat we op een georganiseerde excursie gaan.
We zijn om 8 uur vetrokken in de richting van deCorcovadoberg,hierop is het Christusbeeld te zien. Dit beeld staat op een enorme hoge berg van 710 meter hoog. Het is gebouwd in 6 jaar tijd tussen 1931 en 1937.Hier zoals wel duidelijk ;) staat het beeld van Christus. Deze kijkt over de hele stad uit vanaf een enorme hoogte en wordt in de avond verlicht. Om op de berg te komen kun je met de auto vertrekken of met de trein. Wij zijn met een busje van de organisatie omhoog geklommen naar de top. Onderweg naar de top ga je door prachtig aangelegde wegen met bomen overal te zien en Bergen om je heen. Op de top heb je een prachtig uitzicht over de stad en vooral ook over de zee met de vele eilandjes.

In de middag zijn we na het eten vetrokken naar het Suikerbrood. Dit is eveneens een enorme berg. Dit was het punt waarop de stedelingen binnen kwamen in de stad. De berg kun je bereiken in 2 etappes. Je moet met een kabelbaan omhoog naar de eerste etage. Op deze etage heb je eveneens een enorm uitzicht, maar verder is er geen bijzonderheid, maar dient het alleen als tussenstation naar het Suikerbrood. Vervolgens kun je met een andere kabelbaan naar de top: ´´Het Suikerbrood´´, Hier heb je het prachtige uitzicht op de stranden en de zee.

In de avond zijn we met een echte Braziliaanse familie naar een braziliaans restaurant geweest waar we heerlijke vis hebben gegeten. Wel heel opvallend aan het vlees en de vis hier is, dat het wel erg zout is :S.....