De 1e dag in João Pessoa - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu De 1e dag in João Pessoa - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

De 1e dag in João Pessoa

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

25 Augustus 2006 | Brazilië, João Pessoa

Vrijdag 24 Agosto 2006

Het was vanmorgen weer netjes op tijd uit het bed rollen. om 8 uur zaten we aan het ontbijt in het hotel Xenius en om 9 uur werden we (Henk, Clemens en ik) door Eurico en Lucas opgehaald voor een dag in João Pessoa.

We beginnen op een speciaal punt in Brazilie, dit is het meest oostelijke punt van Brazilie. Hier kun je prachtig uitkijken over het strand en de zee.

Daarna zijn we verder gereden naar een bijzondere oude kerk van João Pessoa, die we van binnen hebben bekeken. Hierin zit ook nog een oude grafkelder en een enorme tuin met een vijver, waarvoor je 10 minuten een berg af moest lopen om daar uit te komen.

Onze derde uitstap was een restaurantje aan het strand. Hier werden we door mijn neef uitgenodigd om te gaan lunchen. We lieten ons verassen door eigen gemaakte drank van de verschillende vruchten. oa. aarbeienlikeur en vele andere dranken. Echter veel te sterk om lekker te drinken. We hebben ons door Eurico laten verassen door hem iets lekkers van de menukaart uit te kiezen.

Vervolgens zijn we naar een prachtig stukje strand geweest waar we een stuk over gelopen hebben. Hier hebben Clemens en ik flink met Lucas lopen dollen in en om het water. Hij eindigde dan ook erg nat in de auto terug.

We hebben de middag afgesloten met een bezoek aan een oud fort aan de rand van de zee. Hier hadden ook de Nederlanders echter zonder succes proberen binnen te dringen in de geschiedenis. De muren waren veelal gesneuveld, maar wel waren er nog kanonsgaten te zien en de kanonnen die gebruikt werden.

In de avond werden wij door Charlene uitgenodigd om bij hen te gaan eten. Om 20.00 landen wij daar in een prachtig ingerichte flat. Hier heb ik heel gezellig met Lucas zitten puzzelen. Toen zijn puzzel klaar was, haalde hij zelfs een nieuwe puzzel tevoorschijn en nam mij opnieuw mee. We hebben heerlijk gegeten. Vooral de salada die Charlene had gemaakt met stukjes brood, sla en gedroogde tomaatjes was erg lekker!!