De 1e dag aan het strand - Reisverslag uit Jacumã, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu De 1e dag aan het strand - Reisverslag uit Jacumã, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

De 1e dag aan het strand

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Augustus 2006 | Brazilië, Jacumã

Zondag 27 Agosto

Vandaag was het voor mij wat minder vroeg dag dan de afgelopen dagen. Om 9.30 moest ik helaas wel opstaan om te ontbijten. Het was een onrustige nacht, doordat Clemens niet sliep maar steeds hoorbaar was en rond aan het spoken was.
Ik heb heerlijk ontbeten gezellig samen met Charlene, die ook wat later uit haar bed bleek te zijn gekomen.

Clemens en Henk waren samen op pad om een enorme strandwandeling te gaan maken en waren al vroeg uit de veren.

Lucas had de plek van zijn leven gevonden. De pousada lag op een berg en om bij het strand te komen moest je een stuk naar beneden lopen. Deze ruimte was optimaal benut. Er is een prachtige glijbaan gemaakt, waar Lucas heel veel voor heen en weer heeft gelopen, de berg op en af. Hier ben ik op een zeker moment bij in gesprongen en ben samen met lucas van de glijbaan gegaan.

In de middag zijn we naar een restaurant gegaan op een prachtig plekje aan zee. Hiervoor moesten we een stuk van een berg af en dat werd in 2 etappes uitgevoerd omdat Henk over deze zandweg niet zelf naar beneden durfde te rijden. Hier hebben we heerlijk gegeten en daarna zijn we weer richting de Pousada gegaan.

Lekker relaxen, samen wat drinken, hangen in een hangmat, puzzelen en met Lucas spelen.

In de avond hebben Clemens, Henk, EUrico ik en Lucas samen aan de poultafel gestaan. Deze is echter niet zo professioneel als bij ons en de ballen en keu waren van hout, waardoor het effect van ketsballen en dergelijke niet terug te vinden was, maar toch heb ik het gepresteerd of van Lucas en Eurico en van Clemens en Henk te winnen, waarbij ik tot 2 keer toe 2 ballen tegelijk scoorde.

• 31 Augustus 2006 - 08:47

Marijn:

hallo lieve mensen
    lekker tijd om even te relaxen en te genieten van de zon.volgens mij maken jullie een prachtige reis en zien jullie veel.vooral die grotten lijken me mooi.hier in Hoogeveen is alles in orde.geniet nog maar lekker van de laatste dagen.liefs Marijn