De 2e dag in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu De 2e dag in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

De 2e dag in Rio de Janeiro

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 Augustus 2006 | Brazilië, Rio de Janeiro

11 Agosto

We moesten om 6 uur ons bed uit, erg vroeg als je nog steeds niet bijgekomen bent van het tijdsverschil en het slaaptekort van de reis....

Het was onze eerste echte dag in Rio De Janeiro, waarbij we vele nieuwe indrukken hebben opgedaan.

We starten om 6.15 met het ontbijt in de ontbijtzaal van het hotel. Erg opvallend hier is, dat men enorm veel vruchten en fruit eet. Men begint dan ook het ontbijt met fruit. Daarna kun je yoghurt eten, brood en vruchtensap, koffie of thee erbij nemen.

We vertrokken om 7 uur met een georganiseerde dag naar een prachtig gebied bij de zee. We hebben 3 uur gereden door verschillende prachtige wegen en gebieden langs de kust, door de Bergen en uiteindelijk kwamen we in een plaats aan, waarvandaan we vertrokken met een boot. Met de boot gingen we in de richting van het 1e eiland wat we zouden bezoeken. Hier hebben Clemens en ik gezwommen naar het eiland toe, gesnorkeld en vervolgens zijn we verder getrokken. Tijdens het snorkelen haalden mensen prachtige oranje zeesterren naar boven en zag je een aantal vissen voorbij komen.
Bij het tweede eiland zijn we aan land gegaan met alle mensen aan boord. Hier hebben we even wat gedronken bij een plaatselijk (mini-barretje) en hebben genoten van het uitzicht over de baai en de zee

De derde stop gaf ons tevens de mogelijkheid om te gaan zwemnen. Ook gooide men rijst in het water om zo vissen te lokken. Hier kwamen enorm veel vissen op af.

Om half 9 in de avond waren we van deze reis weer terug en hebben we aan de copacabana een heerlijke pizza gegeten, die in de verste verte niet op onze Nederlandse pizza´s lijkt, de bodems zijn veel dunner en knapperiger..

• 13 Augustus 2006 - 21:17

Robin:

nog gesnorkeld dan?

• 14 Augustus 2006 - 12:58

Ikke:

Ja natuurlijk heb ik ook even gesnorkeld, je zag er ook hele mooie echte oranje zeesterren,die naar boven gehaald werden..

Dat was echt bijzonder!!!!

• 14 Augustus 2006 - 14:28

Astrid:

Hoi Astrid en Clemens

Bedankt voor jullie verjaardagskaart precies op tijd aangekomen.
    Leuk dat ik zo jullie reis kan volgen.
    Geniet van de mooie reis en van het mooie weer want hier is het een beetje afgelopen met het zomerse weer.

XXX Nolleke