Dag 1. Amsterdam- Kuala Lumpur De reis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu Dag 1. Amsterdam- Kuala Lumpur De reis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

Dag 1. Amsterdam- Kuala Lumpur De reis

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

08 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Het begin van onze reis was al vroeg. Om kwart over 6 in de ochtend liep de wekker af. Ik heb nog even lekker gedouched om fris de reis te starten en om 7.40 namen we de trein richting Schiphol. Helaas zoals het de NS wel vaker betaamd hadden we een vertraging,maar gelukkig bleef dit bij 15 minuten. Om 5 voor 10 kwamen we aan en hebben we onze tickets afgehaald bij de Fox balie. We hebben vlug ;) onze koffers ingecheckt (duurde ongeveer 30 min) en door de douane gegaan. Dit alles gaf natuurlijk geen verdere problemen en we hebben genoten van een heerlijk kop thee en wat fris met een broodje. Hier waren we al wel aan toe, we hebben er al bijna een dag op zitten ;).

Om kwart over 11 wordt de gate geopend en kunnen we gaan boarden. We lopen flink tegen de lamp bij de check van onze handbagage. 2 flesjes water in mijn rugtas. Deze mag ik na de controle vullen bij de toilet wordt er verteld. Vervolgens wordt er een zakmes gevonden bij mama in de handbagage, Oh zat die in de heuptas???? Deze moeten we uiteraard achterlaten en dan is het tijd om in te stappen. We zitten in een Boeing 777-200, voor de mensen die dan weten welk vliegtuig het is van Malaysia Airlines. De dames hebben mooie lange jurken aan en groeten ons vriendelijk in het Engels. Al snel blijkt het Engels niet altijd goed verstaanbaar.

Om kwart over 12 gaan we de lucht in voor een 12 uur durende vlucht naar Kuala Lumpur. De tijd in het vliegtuig gaat redelijk snel voorbij. We ''slapen'', spelen spelletjes: Bejeweld, Zuma en Tetris,kijken een filmpje.Helaas wordt ik op het laatst misselijk en gooi ik de boel eruit.