Op weg naar mijn nog onbekende neef en familie - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu Op weg naar mijn nog onbekende neef en familie - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

Op weg naar mijn nog onbekende neef en familie

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

23 Augustus 2006 | Brazilië, Brasilia

Dinsdag 23 Agosto 2006

Om half 6 was het opstaan geblazen. douchen, aankleden en ontbijten en om 06.20 zaten we in de auto. (Henk, Marilena ( de 1e keer dat deze mee ging op een tocht), Clemens en ik.

We vertrokken in de richting van João Pessoa waar mijn neef mijn zijn vrouw en hun zoontje van 5 jaar wonen. Hier zijn wij voor een weekend uitgenodigd aan het strand.

Aangezien de afstand naar de stad João Pessoa 700 kilometer bedraagd, werd er door mijn oom en tante besloten dit niet in 1 dag te reizen om het voor de chauffeur (mijn oom) en ons zo aangenaam mogelijk te houden en het mogelijk te maken. De wegen in Brazilie zijn afwisselend van slecht tot redelijk en goed. In verhouding met de nederlandse wegen zijn ze relatief slecht. We rijden door de bergen, door scherpe bochten en over slechte wegen.

Na 400 kilometer (ruim over de helft) qua aantal kilometers en vooral ook qua tijd die we nodig hebben om naar onze eindbestemming te komen, komen we aan in een plaatsje genaamd Japaratinga. Dit is een klein plaatsje eveneens aan de kust net als Aracaju, Recife en João Pessoa. Hier overnachten we in een hotel genaamd Bitinguy. Een mooi hotel met een nog mooier uitzicht over het strand, de zee en het terrein van het hotel. De eerste opmerking die ik gekscherend maakte was: ´Hier wil ik later heen op huwelijksreis´. Het enige nadeel waren de bedden die niet erg lekker lagen, aangezien er 2 houten planken zaten in het matras waar je op lag.
Hiervan heb ik uiteraard meerdere foto´s gemaakt.

We kwamen om 14.00 aan in het hotel waar we lekker genoten hebben van het strand en het terrein van het hotel. In de avond hebben we in het donker een stuk over het strand gelopen, maar dit was op de tast, zonder maanlicht waardoor we snel besloten weer terug te gaan naar het hotel.

Om 19.00 hebben we hier heerlijk gegeten.

De rest van de avond hebben we op het terrasje van het hotel doorgebracht al puzzelend, lezend en muziek luisterend in de hangmat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2006

de terugreis van João Pessoa- Aracaju 1

27 Augustus 2006

De 1e dag aan het strand

26 Augustus 2006

De 2e dag in João Pessoa

25 Augustus 2006

De 1e dag in João Pessoa

24 Augustus 2006

de aankomst in João Pessoa
Astrid

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13203

Voorgaande reizen:

08 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Afstudeerreis

10 Augustus 2006 - 06 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: