De eerste dag in Aracaju - Reisverslag uit Aracaju, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu De eerste dag in Aracaju - Reisverslag uit Aracaju, Brazilië van Astrid Sprakel - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Aracaju

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

15 Augustus 2006 | Brazilië, Aracaju

Vanochtend ben ik om 6 uur wakker geworden van het lawaai van buiten. Voor en achter het appartement is een voetbalveld te vinden. In Brazilie is het heel gewoon om erg vroeg op te staan, aangezien het om 18.00 en in de zomer om 19.00 al helemaal donker is. Men maakt hier veel gebruik van de voetbalvelden langs de wegen en ook langs de stranden.

Om 12 uur zijn we naar een van de winkelcentra in Aracaju gegaan, waar we rondgekeken hebben in een prachtig overdekt winkelcentrum met pleinen vol met restaurantjes waarbij men per kilo eten kan opscheppen op een bord om te eten. Ook zijn er verschillende winkels met kleding, boeken, schoenen en vele andere dingen.

Onderweg kwamen we mensen tegen met een oude kar wat door een paard getrokken werd.

Op dit moment regent het in Aracaju, dit doordat we aan het eind van de regentijd van Brazilie zitten.